ثبت ورود و خروج در اکسل

آنچه در این جلسه آموزش حسابداری با اکسل می آموزید: شامل نحوه ایجاد فایل اکسل بمنظور؛ ثبت ساعت ورود و خروج پرسنل در اکسل. محاسبه خودکار ساعات کارکرد اضافه کاری، تعطیل کاری، تأخیر و کسر کار. ثبت و محاسبه مرخصی و مأموریت اضافه کاری. اخذ گزارش لحظه‌ای از میزان کارکرد پرسنل می‌باشد.

زمان جلسه:

38دقیقه

پیش نیــاز:

ندارد

فرمت فایل

MP4

مدرس: میثم قربان نژاد – کارشناس ارشد حسابداری، حسابرس داخلی

آموزش نحوه محاسبهدر اکسل

37,000 تومانتأیید و پرداخت آنلاین وجه

null

دانلود آنی

بلافاصله بعد از پرداخت

حسابرس داخلی

علاقه‌مندان محصول

349 کاربر خوشحال

null

آموزش‌ حرفه‌ای و بروز

(سادگی در انتقال مفاهیم)

Practical online training

آموزش آنلاین

100% کاربردی

null

قیمت‌گذاری منصفانه

(به قیمت )

best quality

بالاترین کیفیت

تضمین کیفیت

محاسبه کارکرد پرسنل:

پس از پایان این جلسه از مجموعه جلسات آموزش حسابداری با اکسل شما کاربران عزیز می‌توانید فایل اکسلی جهت  ثبت ورود و خروج پرسنل شرکت، محاسبه خودکار ساعات کارکرد، ساعات اضافه کاری، تعطیل کاری، تأخیر، کسر کار و غیبت کارکنان ایجاد کنید.

در این جلسه از آموزش حسابداری با اکسل فایل را به گونه طراحی خواهیم کرد تا شما کاربران عزیز براحتی بتوانید ساعات کارکرد اعم کارکرد واقعی، اضافه کاری، تعطیل کاری، تأخیر، تعجیل، کسر کار و غیبت پرسنل شرکت خود را  محاسبه نمایید. کافی است ساعت ورود و خروج پرسنل وارد شود تا محاسبات بطور خودکار انجام گردد.

ثبت ورود و خروج در اکسل


میزان ساعات کار عادی مجاز هر هفته؛

مطابق با ماده 51 قانون کار: ساعت کار در این قانون مدت زمانی است که کارگر نیرو یا وقت خود را به منظور انجام کار در اختیار کارفرما قرار می دهد .
به غیر از مواردی که در این قانون مستثنی شده است ساعات کار کارگران در شبانه روز نباید از 8  ساعت تجاوز نماید.

تبصره 1- کارفرما با توافق کارگران، نماینده یا نمایندگان قانونی آنان، می تواند ساعات کار را در بعضی از روزهای هفته کمتر از میزان مقرر و در دیگر روزها اضافه بر این میزان تعیین کند به شرط آن که مجموع ساعات کار هر هفته از 44 ساعت تجاوز نکند.

ماده 52- در کارهای سخت و زیان آور و زیرزمینی ، ساعات کار نباید از شش ساعت در روز و 36 ساعت در هفته تجاوز نماید.

ماده53- کار روز، کارهائی است که زمان انجام آن از ساعت 6 بامداد تا 22 می باشد و کار شب کارهائی است که زمان انجام آن بین 22 تا 6 بامداد قرار دارد. کار مختلط نیز کارهائی است که بخشی از ساعات انجام آن در روز و قسمتی از آن در شب واقع می شود. در کارهای مختلط ، ساعاتی که جزء کار شب محسوب می شود ، کارگر از فوق العاده موضوع ماده 58 این قانون استفاده می نماید.

ماده54- کار متناوب کاری است که نوعا” در ساعات متوالی انجام نمی یابد بلکه در ساعات معینی از شبانه روز صورت می گیرد.
تبصره- فواصل تناوب کار در اختیار کارگر است و حضور او در کارگاه الزامی نیست. در کارهای متناوب، ساعات کار و فواصل تناوب و نیز کار اضافی نباید از هنگام شروع تا خاتمه جمعا” از 15 ساعت در شبانه روز بیشتر باشد. ساعت شروع و خاتمه کار و فواصل تناوب با توافق طرفین و با توجه به نوع کار و عرف کارگاه تعیین می گردد.

ماده55- کار نوبتی عبارت است از کاری که در طول ماه گردش دارد به نحوی که نوبتهای آن در صبح یا عصر یا شب واقع می شود.

ماده56- کارگری که در طول ماه به طور نوبتی کار می کند و نوبتهای کار وی در صبح و عصر واقع می شود 10% و چنانچه نوبتها در صبح و عصر و شب قرار گیرد 15% و در صورتیکه نوبتها به صبح و شب و یا عصر و شب بیفتد 22.5% علاوه بر مزد بعنوان فوق العاده نوبت کاری دریافت خواهد کرد.

ماده57- در کار نوبتی ممکن است ساعات کار از 8 ساعت در شبانه روز و 44 ساعت در هفته تجاوز نماید، لکن جمع ساعات کار در چهار هفته متوالی نباید از 176ساعت تجاوز کند.

ماده58- برای هر ساعت کار در شب تنها به کارگران غیر نوبتی 35% اضافه بر مزد ساعت کار عادی ، تعلق می گیرد.

طبق تبصره 3 ماده 62: کارگاه هایی که با انجام 5 روز کار در هفته و 44 ساعت کار قانونی کارگرانشان از دو روز تعطیل استفاده می کنند، مزد هر یک از دو روز تعطیل هفتگی برابر با مزد روزانه کارگران خواهد بود .


ثبت ورود و خروج در اکسل

کسری کار: به میزان ساعات تأخیر در ورود و نیز ساعات تعجیل در خروج کسری کار گفته می‌شود. بطور کلی چنانچه میزان ساعات کار واقعی کمتر از ساعات کار موظفی باشد در این صورت به اختلاف فی‌مابین کسر کار گفته می‌شود.

بنابراین هرگاه ساعات کارکرد واقعی کمتر از ساعات کارکرد موظفی باشد در این صورت بمنظور محاسبه میزان کسری کار کافی است ساعات واقعی را از ساعات موظفی کسر کنیم.

شایان ذکر است در فایل محاسبه ساعت ورود و خروج در اکسل کسری کار بطور خودکار محاسبه می‌گردد.

تأخیر: به میزان ساعتی که کارگر دیرتر از ساعت موظفی ورود تعیین شده در شرکت وارد شرکت شود تأخیر گفته می‌شود. منظور از تأخیر همان ساعات تأخیر در ورود می‌باشد.

تعطیل کاری: تعطیل کاری در واقع به میزان ساعات کارکرد پرسنل در روزهای تعطیل رسمی کشور  (به غیر از جمعه) گفته می‌شود.

روز کارگر (11 اردیبهشت) نیز جزو تعطیلات رسمی کارگران به حساب می آید

فایل محاسبه ساعت ورود و خروج در اکسل به گونه ای است که تعطیل کاری بطور خودکار در ستون جداگانه محاسبه و ثبت می‌گردد.


جهت مشاهده ویدیوی آموزشی محاسبه مانده مرخصی در اکسل اینجا کلیک نمایید.

همچنین بمنظور مشاهده و مطالعه قانون کار می‌توانید به اینجا کلیک نمایید. در ضمن چنانچه تمایل به مطالعه پرسش و پاسخ‌های مرتبط با ساعات کار و اضافه کاری می‌توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

گردونه تخفیف

مشخصات خود را برای چرخاندن گردونه وارد کنید

کد تخفیف به ایمیل شما ارسال خواهد شد

چرخش گردونه
با قوانین و مقررات موافقم